**Twilights**


~Barn i huvdet~
mars 5, 2007, 10:13
Filed under: Dagbok, Jag

Det känns som om det är det enda som kretsar i mitt huvud nu. Konstigt! Nä men med tanken på att jag snart är den enda som har barn i min umgängeskrets. Nästan alla mina bästa vänner har eller ska få barn. Jag vill inte ha barn än?!  Eller är det det jag vill eftersom jag jämt tänker på det.?!

Häromdagen va jag och köpte bebiskläder till min kompis som fick en liten bebis förra fredagen och då njöt jag av att köpa barnkläder och jag ”låtsades” på något vis att det va till mitt barn jag köpte. Att jag va mamma! JAg och E gick där bland kläderna och höll varandra i handen och för en sekund tänkte jag, JAG VILL HA BARN och det är genaast, NU.

Men tanken på att jag vill ha barn nu skrämmer mig för en del av mig vill absolut inte det. En del av mig vill inte ha barn överhuvudtagetinte än på ett tag iallafall. Men det känns som om jag kommer ligga så efter alla mina vänner.

Just nu snurrar allt i mitt huvud. Men jag vet att jag INTE ska skaffa barn men varför får jag dessa ”dumma” tankar ibland.

JAg är inte redo att få barn, eller?! Tanken får mig skit rädd iallafall

Andra bloggar om: barn, graviditet, mognad


8 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Jag tror det är så för många, att de blir rädda och förvirrade först, för att de inte riktigt tänkt på det. Sedan går de vidare med att antingen inte vilja eller också vilja. Man kan unna sig att leka med tanken utan att känna sig tvungen att bestämma sig tror jag

//mvh Malena

Kommentar av trollhare

Trollhare: Malena?! Är det ditt första namn eller det du valde?

Men när vet man om man vill?! vet man någonsin det?

kram och tack för kommentaren

Kommentar av Twilight

Den dagen kommer då du känner dig redo. Men seb så växer man nog oxå in i rollen. Allt är ju så nytt för en. Oki om man ser till mig jag har redan en styvdotter på 11 blir 12 år i år, men sen den dagen jag får en egen så ja då kommer allt kännas sååå nytt för mig. Men som sagt jag tror att man växer in i den rollen.

Kommentar av parlan2

Pärlan: Ja Love skrev det til mig med. Att man växer in i rollen.. kram

Kommentar av Twilight

*ler* Vem blir inte sugen på en liten bebbe när man går och kollar på dessa söta babykläder!? =D Jag tror att du säkert känner av, när du är redo för att få barn.. Sedan mognar man sååå mycket under graviditeten! Jag var nitton när jag blev mamma! Var sååå blyg och hade banne mig inte haft något med ungar att göra alls innan.. Men under graviditeten så växte jag som person.. utvecklades massa.. Så när det där lilla knytet kom så var jag faktsikt redo! Och tänk, det där lille knytet, ska fylla elva i år! =O

Kommentar av Tina-Pina

Tina-Pina: Ja många säger det, att man växer in i rollen som mamma… Jag får hopaps att jag gör det med!
Bebiskläder e ju sååå söta….

kankse är det därför man vill skaffa barn, för att det är sött och gulligt. Men sen då! när de skriker orkar man då?

kram vännen!

Kommentar av Twilight

Är väl just det =) Att förstå skillnaden på den där sugenheten att det är gulligt till att känna sig redo! =) Det är som att hälsa på hos någon som har kattungar.. om man nu gillar katter =) Dom är ju så gudomligt söta där dom tultar runt när dom är fem sex veckor! Och man blir helt förälskad.. Men det är ju inte givet man tar hem en kattunge sen när dom är stora nog för det =) Gå och titta på babykläder och vara sugen är ju inte så att man sätter saker i verket och går och skaffar sig en unge för den sakens skull! =O Men eftersom dina kompiar skaffat sig barn och du inte känner dig riktigt redo ännu, har du ju värsta chansen =D Låna och gosa och gulla och när dom är jobbiga, lämna tillbaka dom =P Så gör jag med min kompis lilla treåring =D Fast han är ju typ nästan felfri i mina ögon! *Ler* Så Linda brukar säga det… Du som tycker han är så perfekt.. du kan ju få honom när han har sitt treårstrots! *skrattar*

Kommentar av Tina-Pina

Malena som i Ivarsson! Jag låter sådär äckelpedagogisk ibland…

Kommentar av trollhare




Lämna en kommentar